Valmentajan vinkit

Valmentajan vinkit: näin aloitat uuden treenivuoden onnistuneesti

  • Muutos on hauskaa. Varaa aika ohjaajalta saadaksesi uuden treeniohjelman, jonka avulla saavutat tavoitteesi. Voimaharjoitteluohjelman uusiminen on paitsi hauskaa vaihtelua, myös välttämätöntä tasaisin väliajoin, jotta tuloksia syntyy jatkossakin. Kysy lisää keskuksesi vastaanotosta!
  • Ajattele kauaskantoisesti. Aloita treenaaminen tasolta, jonka pystyt säilyttämään pitkään. Harjoittele aluksi mieluummin hieman vähemmän kuin liikaa. Tavallinen syy motivaation lopahtamiseen on, että treenaa aluksi liian kovaa. Jos et ole harrastanut liikuntaa vähään aikaan, on hyvä aloittaa 2–3 treenikerralla viikossa.
  • Aseta konkreettiset tavoitteet. On helppoa treenata treenaamisen vuoksi, etenkin jos liikunta on osa arkipäivää ja elämäntyyliä. Siinä piilee kuitenkin sudenkuoppa, etkä pian enää tiedä, mitä oikein olet kuntosalilla tekemässä. Sinun kannattaakin kirjoittaa ylös lyhyt arvio nykytilanteestasi ja asettaa sen pohjalta tavoitteita. Mitä haluat saavuttaa kesään mennessä? Tai seuraavaan vuoteen mennessä? Mitä konkreettisempia tavoitteita asetat, sen parempi.

Kun seuraavan kerran tulet Nautiluksiin, sinulla on aivan uudenlainen motivaatio harjoitteluun. Sinulla on uusi syy treenaamiseen, ja jokainen harjoitus auttaa sinua yltämään päämäärääsi. Tiedät, miksi treenaat, ja voit suunnitella harjoitteluohjelmasi sen mukaan!

Comments are closed.