Voimaharjoittelu

Vahva keho tekee arjesta mukavampaa

Voimaharjoitteluun on monia syitä. Vahvempi keho vähentää niveliin kohdistuvaa rasitusta. Luusto vahvistuu ja luuntiheys paranee, mikä ehkäisee osteoporoosin riskiä. Myös aineenvaihdunta vilkastuu, mikä edistää painonpudotusta tai painonhallintaa. Lisäksi kun lihaksisto on tasapainossa, ryhtikin paranee.

Säännöllinen voimaharjoittelu saa sinut yksinkertaisesti voimaan paremmin arjessa. Vahvempi keho käyttää pienemmän osan koko kapasiteetistaan. Kun lihakset työskentelevät vähemmällä ponnistelulla, rasittuminen vähenee.

Osaamme asiamme

Olemme aina pitäneet tärkeänä ohjaajiemme antamaa opastusta. Käymme läpi harjoitteluohjelman ja laitteet aloittaessasi meillä ja järjestämme aina myös seurantatapaamisia. Actic-keskuksissa törmäät usein ohjaajiimme, jotka antavat neuvoja ja vinkkejä harjoitteluun. Näytämme esimerkiksi, miten liikkeet tulisi tehdä, jotta vältetään vammat, ja kerromme, miten voit välttää tavallisia virheitä. Haluamme, että saat harjoittelustasi suurimman hyödyn ja saavutat tavoitteesi.

Yksi voimaharjoittelussa käyttämistämme menetelmistä on Nautilus-menetelmä. Se on erittäin turvallinen ja aikaa säästävä keino parantaa kehon lihaskuntoa. Tekemällä jokaisella laitteella 8–12 toiston sarjan ja pitämällä sarjojen väliset tauot lyhyinä ehdit harjoittaa koko kehoa vain 30 minuutissa. Suosittelemme kahdesta kolmeen treenikertaa viikossa. Silloin ehdit paitsi stimuloimaan lihaskasvua, myös palautumaan harjoituskertojen välissä.